Dimecres, 08 d'Octubre de 2025
Rosespèdia
Ajuda
Eines
Experts
Articles més llegits
  • Casa de les Marqueses de Llinàs

    ←Versió més antiga Revisió de 08:15, 3 oct 2025
    Línia 2: Línia 2:
     
    [[Imatge:canjorda.jpg|350px|thumb|dreta|Façana de la casa de les Marqueses de Llinàs]]
     
    [[Imatge:canjorda.jpg|350px|thumb|dreta|Façana de la casa de les Marqueses de Llinàs]]
      
      <div id="CA" style="display:inline;">La '''casa de les Marqueses de Llinàs''' és un edifici construït pel mestre d'obres [[Joan Marés i Marés]] l'any 1900 seguint un estil historicista, neogòtic. El seu promotor va ser Enrique de Puig Arola, advocat i procurador rosinc afincat a Barcelona. Aquesta casa pertany al grup d'habitatges benestants construïts a primera línia de mar a finals del segle XIX i principis del segle XX.   
    +
      <div id="CA" style="display:inline;">La '''casa de les Marqueses de Llinàs''' és un edifici construït pel mestre d'obres [[Joan Marés i Marés]] l'any 1900 seguint un estil historicista, neogòtic. El seu promotor va ser Enric de Puig Arola, advocat i procurador rosinc afincat a Barcelona. Aquesta casa pertany al grup d'habitatges benestants construïts a primera línia de mar a finals del segle XIX i principis del segle XX.   
      
     
    De l’edifici original actualment només en queda la façana, tot i que es conserva la planimetria de la casa abans del seu enderroc. L’any 1996 es va reformar tot l’interior i es va afegir un quart nivell reculat. Antigament la casa tenia tres plantes que coincideixen amb les actuals.  
     
    De l’edifici original actualment només en queda la façana, tot i que es conserva la planimetria de la casa abans del seu enderroc. L’any 1996 es va reformar tot l’interior i es va afegir un quart nivell reculat. Antigament la casa tenia tres plantes que coincideixen amb les actuals.  

Ignasi Tomàs: Diferència entre les revisions

De Rosespedia

Dreceres ràpides: navegació, cerca
 
(23 revisions intermèdies per 5 usuaris que no es mostren)
Línia 1: Línia 1:
 
[[CATEGORIA: Teatre]] [[CATEGORIA: Rosinques i rosincs]]
 
[[CATEGORIA: Teatre]] [[CATEGORIA: Rosinques i rosincs]]
L''''Ignasi Tomàs''', és una de les figures més importants en el panorama de les arts escèniques a Roses. És el director del [[Grup de Teatre de Roses]]
+
 +
[[Fitxer:Roses.jpg|350px|thumb|dreta|Ignasi amb altres figures importants de Roses]]
 +
[[Fitxer:0.jpg|350px|thumb|dreta|Actuació d'Ignasi a "Els Pastorets"]]
 +
[[Fitxer:780_008_3607290_caaf0abbd852e357a1799c4ef4242dc7.jpg|350px|thumb|dreta|Ignasi amb alguns dels participants de "[[Morir en tres actes]]"]]  
  
== '''BIOGRAFIA''' ==
+
L''''Ignasi Tomàs''', és una de les figures més importants en el panorama de les arts escèniques a Roses. És el director del [[Grup de Teatre de Roses]] 
L'Ignasi Tomàs Azanza neix el 16 de novembre de 1950 a Figueres. Fill de Emili i Peachy, i germà de Yosu. Va viure a Olot on va estudiar Batxillerat a els Escolapis. Va treballar a l'entitat d'Estalvis però la seva vocació sempre va ser el teatre. Va iniciar la seva carrera en el món del teatre el 1957 amb Els Pastorets des de llavors ha seguit amb aquesta vocació fins l'actualitat.
+
  
 +
== Biografia ==
  
== '''VIDA PERSONAL''' ==
+
L'Ignasi Tomàs Azanza neix el 16 de novembre de 1950 a Figueres. Fill de Emili i Peachy, i germà de Yosu. Va viure a [[Olot]] on va estudiar Batxillerat a els [[Escolapis]]. Va treballar a una entitat d'Estalvis però la seva vocació sempre va ser el teatre. Va iniciar la seva carrera en el món del teatre el 1957 amb [[Els Pastorets]] des de llavors ha seguit amb aquesta vocació fins l'actualitat.
És el director del [[Grup de Teatre de Roses]] amb qui generalment cada any estrenen una obra. És també el director de “Els Pastorets de Roses” i juntament amb Anna Vicens s'encarreguen de l'[[Aula de Teatre de Roses]] del Pla Educatiu d'Entorn (PEE).
+
És un apassionat del món teatral i actualment és el director escènic del programa “Cantània” de l'Auditori de BCN, del programa “Òpera Secundària del Gran Teatre del Liceu de BCN.  
+
  
 +
== Vida personal ==
  
== '''OBRES / FILMOGRAFIA''' ==
+
És el director del [[Grup de Teatre de Roses]] amb qui generalment cada any estrenen una obra. És també el director de “Els Pastorets de Roses” i juntament amb [[Anna Vicens]] s'encarreguen de l'[[Aula de teatre de Roses]] del [[Pla Educatiu d'Entorn]] (PEE)
Ha estat el director de “[[Els Pastorets de Roses]]” des del seu inici fins l'actualitat. Ha dirigit, i en algunes també ha participat com a actor, a les obres del [[Grup de Teatre de Roses]].
+
És un apassionat del món teatral i actualment és el director escènic del programa “[[Cantània]]” de l'[[Auditori de Barcelona]] compaginat amb el programa  “[[Òpera Secundària]]" del [[Gran Teatre del Liceu de Barcelona]].
També és un dels actors de la pel·lícula “Morir en tres actes” de TV3.
+
  
 +
== Obres/Filmografia ==
  
== '''PREMIS I RECONEIXEMENTS''' ==
+
Ha estat el director de “[[Els Pastorets de Roses]]” des del seu inici fins l'actualitat. Ha dirigit, i en algunes també ha
Ignasi ha rebut de l'[[Ajuntament de Roses]]: “La Dracma de Roses” com a premi per a la seva dedicació al teatre i el seu aport a la cultura d'aquest en el municipi de Roses.
+
participat com a actor, a les obres del [[Grup de Teatre de Roses]]:
 +
* Els Pastorets (1981)
 +
* La terra es belluga, de Jordi Bordas (1982)
 +
* En Picarol al país de les cares llargues, d’Andreu Vallvé i Ventosa (1983)
 +
* Quan la ràdio parlava de Franco, de Josep Mª Benet i Jornet (1984)
 +
* La Bella Helena, de Peter Hack i Jaques Offenbach (1985)
 +
* L'anada al teatre, del recull Tafalitats, de Karl Valentin (1986)
 +
* George Dandin, de Molière (1986)
 +
* La filla del mar, d’Ángel Guimerà (1987)
 +
* L’anada al fotofraf, del recull Tafalitats, de Karl Valentin (1987)
 +
* Allò que tal vegada s’esdevingué, de Joan Olivé (1988)
 +
* La Senyora de Sade, de Yuko Mishima (1989)
 +
* Salomé, d’Oscar Wilde (1990)
 +
* Deixeu-me ser mariner, de Serra i Fontelles (1990)
 +
* Adaptació de l'òpera Carmen (1990)
 +
* Dolça de les Tàpies (1994)
 +
* [[El malalt imaginari]], de Molière (1997)
 +
* És així si us ho sembla, de Luigi Pirandello (1998)
 +
* Les Noces de Fígaro, de Beaumarchais (1999)
 +
* Loot (El Botí), de Joe Orton (2000)
 +
* Invitació al somni, adaptació d'Ignasi Tomàs i Feliu Gasull (2001)
 +
* Tonalitat de l'infinit, d’Enric Casasses i Feliu Gasull (2002)
 +
* Sis personatges en cerca d'autor, de Luigi Pirandello (2003)
 +
* Dissabte, diumenge i dilluns, d'Eduardo de Fillipo (2004)
 +
* Medea, d'Eurípides (2006)
 +
* Jornada de Portes obertes (2006)
 +
* Un matrimoni de Boston (2007)
 +
* Els peixos de colors, de Jean Anouin (2008)
 +
* M.R.G. D’amor i d’enyor, fragments de l'obra de Mercè Rodoreda (2008)
 +
* T’odio amor meu, de Dorothy Parker (2009)
 +
* ... Un got d'aigua fresca[http://www.guiaderoses.net/activitats/un-got-d%C2%B4-aigua-fresca-c%C3%A0rrec-del-grup-de-teatre-de-roses], fragments de l'obra de Maria Àngels Anglada (2009)
 +
 
 +
 
 +
<videoflash type="youtube">pI6voGsQXrQ|640|480</videoflash>
 +
 
 +
 
 +
També és un dels actors de la pel·lícula “[[Morir en tres actes]]” de TV3.
 +
 
 +
== Premis i reconeixements ==
 +
Ignasi ha rebut de l'[[Ajuntament de Roses]]: “[[La Dracma de Roses]]” com a premi per a la seva dedicació al teatre i el seu aport a la cultura d'aquest en el municipi de Roses.

Revisió de 11:13, 20 oct 2020


Ignasi amb altres figures importants de Roses
Actuació d'Ignasi a "Els Pastorets"
Ignasi amb alguns dels participants de "Morir en tres actes"

L'Ignasi Tomàs, és una de les figures més importants en el panorama de les arts escèniques a Roses. És el director del Grup de Teatre de Roses

Biografia[modifica]

L'Ignasi Tomàs Azanza neix el 16 de novembre de 1950 a Figueres. Fill de Emili i Peachy, i germà de Yosu. Va viure a Olot on va estudiar Batxillerat a els Escolapis. Va treballar a una entitat d'Estalvis però la seva vocació sempre va ser el teatre. Va iniciar la seva carrera en el món del teatre el 1957 amb Els Pastorets des de llavors ha seguit amb aquesta vocació fins l'actualitat.

Vida personal[modifica]

És el director del Grup de Teatre de Roses amb qui generalment cada any estrenen una obra. És també el director de “Els Pastorets de Roses” i juntament amb Anna Vicens s'encarreguen de l'Aula de teatre de Roses del Pla Educatiu d'Entorn (PEE) És un apassionat del món teatral i actualment és el director escènic del programa “Cantània” de l'Auditori de Barcelona compaginat amb el programa “Òpera Secundària" del Gran Teatre del Liceu de Barcelona.

Obres/Filmografia[modifica]

Ha estat el director de “Els Pastorets de Roses” des del seu inici fins l'actualitat. Ha dirigit, i en algunes també ha participat com a actor, a les obres del Grup de Teatre de Roses:

  • Els Pastorets (1981)
  • La terra es belluga, de Jordi Bordas (1982)
  • En Picarol al país de les cares llargues, d’Andreu Vallvé i Ventosa (1983)
  • Quan la ràdio parlava de Franco, de Josep Mª Benet i Jornet (1984)
  • La Bella Helena, de Peter Hack i Jaques Offenbach (1985)
  • L'anada al teatre, del recull Tafalitats, de Karl Valentin (1986)
  • George Dandin, de Molière (1986)
  • La filla del mar, d’Ángel Guimerà (1987)
  • L’anada al fotofraf, del recull Tafalitats, de Karl Valentin (1987)
  • Allò que tal vegada s’esdevingué, de Joan Olivé (1988)
  • La Senyora de Sade, de Yuko Mishima (1989)
  • Salomé, d’Oscar Wilde (1990)
  • Deixeu-me ser mariner, de Serra i Fontelles (1990)
  • Adaptació de l'òpera Carmen (1990)
  • Dolça de les Tàpies (1994)
  • El malalt imaginari, de Molière (1997)
  • És així si us ho sembla, de Luigi Pirandello (1998)
  • Les Noces de Fígaro, de Beaumarchais (1999)
  • Loot (El Botí), de Joe Orton (2000)
  • Invitació al somni, adaptació d'Ignasi Tomàs i Feliu Gasull (2001)
  • Tonalitat de l'infinit, d’Enric Casasses i Feliu Gasull (2002)
  • Sis personatges en cerca d'autor, de Luigi Pirandello (2003)
  • Dissabte, diumenge i dilluns, d'Eduardo de Fillipo (2004)
  • Medea, d'Eurípides (2006)
  • Jornada de Portes obertes (2006)
  • Un matrimoni de Boston (2007)
  • Els peixos de colors, de Jean Anouin (2008)
  • M.R.G. D’amor i d’enyor, fragments de l'obra de Mercè Rodoreda (2008)
  • T’odio amor meu, de Dorothy Parker (2009)
  • ... Un got d'aigua fresca[1], fragments de l'obra de Maria Àngels Anglada (2009)



També és un dels actors de la pel·lícula “Morir en tres actes” de TV3.

Premis i reconeixements[modifica]

Ignasi ha rebut de l'Ajuntament de Roses: “La Dracma de Roses” com a premi per a la seva dedicació al teatre i el seu aport a la cultura d'aquest en el municipi de Roses.