Maverick ViñalesDe RosespediaRevisió de 10:40, 29 des 2011; WikiSysop (Discussió | contribucions)
ContingutTrajectòria[modifica]Maverick Viñales comença a competir en curses de minimotos amb només tres anys, passant després a fer-ho en motocròs i finalment canviant a curses de velocitat el 2002, any que va disputar el Campionat de Catalunya de 50cc. Tot seguit va competir fins el 2006 amb èxit en curses de 70cc amb motocicletes "metrakit". El 2007 va ser el Campió de Catalunya de 125cc (anomenat PreGP125), repetint l'èxit el 2008. Aquell any va guanyar també el "Mediterranean Trophy".
2009 debut al CEV[modifica]El 2009 va debutar al Campionat d'Espanya (anomenat CEV Buckler) en categoria 125 GP dins l'equip Blusens-BQR com a company del portuguès Miguel Oliveira, acabant-hi subcampió darrere Alberto Moncayo per només quatre punts de diferència i va ser així el Debutant de l'any. Durant tota la temporada va ocupar diversos podis, inclosa una victòria per gairebé quatre segons al Circuit de Jerez.
2010 Campió europeu i estatal[modifica]El 2010, tant Viñales com Oliveira se'n van anar de l'equip Blusens i van tenir una batalla pel títol estatal, amb resultat favorable al català malgrat haver guanyat només dues curses per les quatre d'Oliveira. Finalment, gràcies a haver-ne acabat set en posició de podi, va guanyar el títol per dos punts de diferència sobre el portuguès. Tots dos pilots van competir també pel Campionat d'Europa a Albacete, amb resultat favorable a Viñales un altre cop.
2011 Mundial de 125c.c[modifica]El 2011, any del seu debut al Mundial, ja va començar a sorprendre tothom durant les proves de pretemporada al Circuit Ricardo Tormo, i va acabar novè al seu primer Gran Premi, a Qatar. Després de retirar-se a Xerès per un problema amb els frens, va ser quart a Estoril darrere de Johann Zarco, després d'un final igualadíssim que es va haver de decidir per la photofinish, amb un marge entre tots dos de 0.002 segons. Dues setmanes més tard, a Le Mans, Viñales va aconseguir la seva primera sortida en primera línia, amb la tercera plaça, i després d'una llarga lluita durant la cursa amb l'alcoià Nicolás Terol, aquest es va equivocar al penúltim revolt i Viñales el va avançar i va guanyar la cursa per 0.048 segons. La seva victòria, a l'edat de 16 anys, el va convertir en el tercer pilot més jove a guanyar un Gran Premi de la història del Mundial, darrere Scott Redding i Marco Melandri. A la vegada, va ser el pilot estatal més jove en aconseguir-ho, prenent-li el rècord al mallorquí Jorge Lorenzo. Més tard, en el Gran Premi dels Països Baixos disputat el 25 de juny (el clàssic Dutch TT d'Assen, circuit conegut com a Catedral de motociclisme), va aconseguir la seva segona victòria al mundial quan la cursa va ser aturada amb bandera vermella per causa de la pluja, mentre ell anava primer amb gran avantatge sobre el segon. Aquella temporada va aconseguir encara dues victòries més: al Gran Premi de Malàisia i al del País Valencià.
Títols[modifica]2003
2004
2007
2008
2009
2010
2011
Enllaços[modifica] |