|
|
Línia 1: |
Línia 1: |
− | ==Marcel Dalmau==
| |
| | | |
− | Marcel Dalmau es un famós pintor molt conegut a les comarques gironines.
| |
− | Va sortir a la llum a causa de dos fets: el primer va ser per intentar suïcidar-se a causa de la tortura a què el sotmetien els agents de la guàrdia Civil i la segona va ser pel fet que al diari El País va protagonitzar un cas escandalós de manipulació periodística amb les detencions nomenades.
| |
− |
| |
− | Aquest artista combina la pràctica artística amb la seva activitat laboral. Els principals treballs exposats són els següents: “La Culpa” ,”Gran Teatre”.
| |
− |
| |
− | Al 1986, centra la seva activitat artística en la fotografia i projecta nombrosos cartells de signe polític.
| |
− | Al 1998 presenta, al Museu Comarcal de la Garrotxa, els treballs
| |
− | ”Paisatge” , “El nen de pedra” i “Carn de presó”.
| |
− |
| |
− |
| |
− |
| |
− | ===<u>Dins les jornades de fotografia</u>===
| |
− |
| |
− |
| |
− | *El dret a la mirada.
| |
− |
| |
− | *La cambra.
| |
− |
| |
− | *Natures de mort.
| |
− |
| |
− | *El 1999 participa en la mostra itinerant. «Despaisatges», un conjunt de sis treballs fotogràfics realitzats entre el 1999 i el 2000 (Despaisatge, Centre, Postal, Fàgia, Nord, Conte, realitzat entre el 1999 i el 2000) a les Sales Municipals d'Exposició de Girona.
| |
− |
| |
− |
| |
− |
| |
− |
| |
− | ===<u>Intervencions artístiques en el Museu d'Art de Girona</u>===
| |
− |
| |
− |
| |
− |
| |
− |
| |
− |
| |
− | *Heretge (1997)
| |
− | *Nau (1995)
| |
− | *Amputacions (1995)
| |
− | *La discreta netedat de la burgesia (1997)
| |
− | *Mapamundi (1998)
| |
− | *Prometeu (1999)
| |
− | *Contratemps (2000)
| |
− | *Fast Food (2001)
| |
− |
| |
− |
| |
− | ===<u>Vôtre Place au soleil</u>===
| |
− |
| |
− |
| |
− |
| |
− | Vôtre Place au soleil és un conjunt d’exposicions que s’aproximen des de l’art i la
| |
− | història de Roses i, (de la Costa Brava), a l’efecte que ha provocat el turisme en el
| |
− | nostre context proper.
| |
− | Una incursió que fa apareix, en diferents formats
| |
− | d’exhibició, els canvis radicals que va provocar a partir de la dècada de 1960 i
| |
− | especialment fins a la de 1980, l’arribada del turisme de masses sobre el què, en aquells moments, era una societat de matriu tradicional.
| |