|
|
Línia 1: |
Línia 1: |
| [[Imatge:Milena Pi.jpg|350px|thumb|dreta|Milena Pi Reyes.]] | | [[Imatge:Milena Pi.jpg|350px|thumb|dreta|Milena Pi Reyes.]] |
− | '''Milena Pi Reyes''' va néixer a Barcelona l’any 1978, i és llicenciada en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra (1996-2000). Posteriorment, realitza els cursos de doctorat en la mateixa universitat i s’especialitza en l’àrea d’Estètica i Teoria de l’Art. L’any 2002 rep una beca predoctoral FPI vinculada a un grup de recerca liderat des del departament d’Estètica de la facultat de Filosofia de la Universitat Autònoma de Barcelona. | + | '''Milena Pi Reyes''' neix a Barcelona l’any 1978, i es llicencia en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra (1996-2000). Posteriorment, realitza els cursos de doctorat en la mateixa universitat i s’especialitza en l’àrea d’Estètica i Teoria de l’Art. L’any 2002 rep una beca predoctoral FPI vinculada a un grup de recerca liderat des del departament d’Estètica de la facultat de Filosofia de la Universitat Autònoma de Barcelona. |
| | | |
| El curs 2005-2006 realitza una estada de recerca a la Columbia University de Nova York i assisteix a les classes de doctorat de la catedràtica Lydia Goehr. A Nova York Milena coneix al crític d’art i filòsof Arthur C. Danto, l’obra del qual és objecte del seu estudi. La recerca la porta a entrar en contacte directe amb el món de les galeries i els museus d’art. | | El curs 2005-2006 realitza una estada de recerca a la Columbia University de Nova York i assisteix a les classes de doctorat de la catedràtica Lydia Goehr. A Nova York Milena coneix al crític d’art i filòsof Arthur C. Danto, l’obra del qual és objecte del seu estudi. La recerca la porta a entrar en contacte directe amb el món de les galeries i els museus d’art. |
Línia 6: |
Línia 6: |
| De tornada a Barcelona Milena defensa el seu treball de recerca i opta per seguir vinculada al sector artístic fora de l’entorn acadèmic. A través de diferents estudis de màster i postgrau s’especialitza en la gestió del patrimoni i la coordinació i producció cultural. Des del 2012 amplia la seva formació en el terreny de les humanitats digitals. | | De tornada a Barcelona Milena defensa el seu treball de recerca i opta per seguir vinculada al sector artístic fora de l’entorn acadèmic. A través de diferents estudis de màster i postgrau s’especialitza en la gestió del patrimoni i la coordinació i producció cultural. Des del 2012 amplia la seva formació en el terreny de les humanitats digitals. |
| | | |
− | Milena ha treballat al Departament de Cultura de la Generalitat, a l’Institut Europeu de la Mediterrània (IEMed), a l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), a L’Auditori i Museu de la Música, al Museu Nacional d’Art de Catalunya i a la Fundació Joan Miró, entre d’altres. | + | Milena ha treballat al Departament de Cultura de la Generalitat, a l’Institut Europeu de la Mediterrània (IEMed), a l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), a l’Auditori i Museu de la Música, al Museu Nacional d’Art de Catalunya i al Centre Obert d’Arquitectura, entre d’altres. |
| | | |
| | | |
| ==La seva relació amb Roses== | | ==La seva relació amb Roses== |
| | | |
− | La família paterna és originària de Roses. El besavi, el metge [[Enric Pi Morell]] (1879-1911), fill de [[Pere Pi Sunyer]], és el primer membre de la família que s’instal·la a Barcelona, però Roses seguirà sent el punt de trobada de cada estiu, el paisatge conegut i un referent ineludible per a les futures generacions. | + | La família paterna és originària de Roses. El besavi, el metge Enric Pi Morell (1879-1911), fill de Pere Pi Sunyer, és el primer membre de la família que s’instal·la a Barcelona, però Roses seguirà sent el punt de trobada de cada estiu, el paisatge conegut i un referent ineludible per a les futures generacions. |
| | | |
| El lligam estret de Milena per Roses la porta a voler conèixer millor el seu passat, a estudiar-lo i a reivindicar-lo per a difondre la seva història i el seu patrimoni. | | El lligam estret de Milena per Roses la porta a voler conèixer millor el seu passat, a estudiar-lo i a reivindicar-lo per a difondre la seva història i el seu patrimoni. |
| | | |
− | Ha estat convidada al projecte Locus Amoenus de l'[[Arxiu Municipal de Roses]] i el lloc que triat són les torres [[Torre Calsina|Calsina]] i [[Torre Quimeta|Quimeta]]. | + | Ha estat convidada del projecte creat per l'Arxiu Municipal de Roses (AMR) Locus Amoenus. El lloc que triat són les torres Calsina i Quimeta. |
| | | |
| [[Categoria: Històries personals]] | | [[Categoria: Històries personals]] |
Revisió de 13:25, 29 set 2021
Milena Pi Reyes neix a Barcelona l’any 1978, i es llicencia en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra (1996-2000). Posteriorment, realitza els cursos de doctorat en la mateixa universitat i s’especialitza en l’àrea d’Estètica i Teoria de l’Art. L’any 2002 rep una beca predoctoral FPI vinculada a un grup de recerca liderat des del departament d’Estètica de la facultat de Filosofia de la Universitat Autònoma de Barcelona.
El curs 2005-2006 realitza una estada de recerca a la Columbia University de Nova York i assisteix a les classes de doctorat de la catedràtica Lydia Goehr. A Nova York Milena coneix al crític d’art i filòsof Arthur C. Danto, l’obra del qual és objecte del seu estudi. La recerca la porta a entrar en contacte directe amb el món de les galeries i els museus d’art.
De tornada a Barcelona Milena defensa el seu treball de recerca i opta per seguir vinculada al sector artístic fora de l’entorn acadèmic. A través de diferents estudis de màster i postgrau s’especialitza en la gestió del patrimoni i la coordinació i producció cultural. Des del 2012 amplia la seva formació en el terreny de les humanitats digitals.
Milena ha treballat al Departament de Cultura de la Generalitat, a l’Institut Europeu de la Mediterrània (IEMed), a l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), a l’Auditori i Museu de la Música, al Museu Nacional d’Art de Catalunya i al Centre Obert d’Arquitectura, entre d’altres.
La seva relació amb Roses[modifica]
La família paterna és originària de Roses. El besavi, el metge Enric Pi Morell (1879-1911), fill de Pere Pi Sunyer, és el primer membre de la família que s’instal·la a Barcelona, però Roses seguirà sent el punt de trobada de cada estiu, el paisatge conegut i un referent ineludible per a les futures generacions.
El lligam estret de Milena per Roses la porta a voler conèixer millor el seu passat, a estudiar-lo i a reivindicar-lo per a difondre la seva història i el seu patrimoni.
Ha estat convidada del projecte creat per l'Arxiu Municipal de Roses (AMR) Locus Amoenus. El lloc que triat són les torres Calsina i Quimeta.