|
|
(Hi ha 14 revisions intermèdies del mateix usuari que no es mostren) |
Línia 1: |
Línia 1: |
− | [[Imatge:Josep_cerv_bret.jpg|350px|thumb|dreta|Josep Cervera Bret (AMR).]] | + | [[Imatge:Josep Cervera Bret-1920.jpg|350px|thumb|dreta|Josep Cervera Bret. Circa 1920 (Arxiu Cervera-Rucabdado).]] |
| | | |
| | | |
− | Josep Cervera Bret (Peralada, 1883-Roses, 1969). Membre d’una extensa nissaga de músics empordanesos, '''Josep Cervera''' fou conegut com el [http://www.JosepCervera.net ''Bruixot del Contrabaix'']. Fou un virtuós d’aquest instrument, pel qual compongué més d’un centenar de peces i dissenyà un mètode propi pel seu ensenyament. Com a compositor també va escriure una vintena de [[La sardana|sardanes]] i més de cent obres de música religiosa i popular, de les quals cal destacar el [http://www.calameo.com/read/000398042397e36d8ee4e ''Ball de Platja de Roses''] (1952). Com a músic pertanyé a la Cobla Antiga Pep (1905-1940) i actuà en poblacions com Girona, Barcelona, París o Londres. Des de 1913 residí a Roses. | + | Josep Cervera Bret (Peralada, 1883-Roses, 1969). Músic, instrumentista i compositor per a contrabaix solista. Membre d’una extensa nissaga de músics empordanesos, [http://www.JosepCervera.net '''Nissaga dels Cervera''']. Fou un virtuós d’aquest instrument, pel qual compongué més d’un centenar de peces i dissenyà un mètode propi per al seu ensenyament. Com a compositor també va escriure una vintena de [[La sardana|sardanes]] i més de cent obres de música religiosa i popular, de les quals cal destacar el [http://www.calameo.com/read/000398042397e36d8ee4e ''Ball de Platja de Roses''] (1952). Com a músic pertanyé a la Cobla Antiga Pep (1905-1940) i actuà en moltes poblacions de tot l'Empordà així com Girona, Barcelona, París o Londres. Des de 1913 residí a Roses |
| | | |
| <br> | | <br> |
Línia 97: |
Línia 97: |
| === Solos per a contrabaix === | | === Solos per a contrabaix === |
| | | |
− | # ''Adorando al altísimo'' (1942) | + | # '''''Adorando al altísimo''''' (1942) |
− | # ''Al Pie del altar'' (1918) | + | # '''''Al Pie del altar''''' (1918) |
− | # ''Albada'' (1951) | + | # '''''Albada''''' (1951) |
− | # ''Allegro Moderatto'' | + | # '''''Allegro Moderatto''''' |
− | # ''Andante'' | + | # '''''Andante''''' |
− | # ''Andatino Moderato'' | + | # '''''Andatino Moderato''''' |
− | # ''Berceuse'' | + | # '''''Berceuse''''' |
− | # ''Capricho'' | + | # '''''Capricho''''' |
− | # ''Chispas eléctricas'' (1907) | + | # '''''Chispas eléctricas''''' (1907) |
− | # ''Cielo Gris'' (1960) | + | # '''''Cielo Gris''''' (1960) |
− | # ''Concierto Fantasia'' | + | # '''''Concierto Fantasia''''' |
− | # ''Concierto nº1'' | + | # '''''Concierto nº1''''' |
− | # ''Concierto nº 2'' | + | # '''''Concierto nº 2''''' |
− | # ''Duo De concierto Nº 1''. Dedicada a Pere Valls | + | # '''''Duo De concierto Nº 1'''''. Dedicada a Pere Valls |
− | # ''Duo de concierto nº2'' (1915) | + | # '''''Duo de concierto nº2''''' (1915) |
− | # ''Duo de concierto Nº3'' (1912) | + | # '''''Duo de concierto Nº3''''' (1912) |
− | # ''Duo de Concierto para violin y contrabajo'' (1912) | + | # '''''Duo de Concierto para violin y contrabajo''''' (1912) |
− | # ''Duo para dos contrabajos'' (1953) | + | # '''''Duo para dos contrabajos''''' (1953) |
− | # ''El brujo del contrabajo'' (1920) | + | # '''''El brujo del contrabajo''''' (1920) |
− | # ''Elegia'' | + | # '''''Elegia''''' |
− | # ''Estrella'' (1918) | + | # '''''Estrella''''' (1918) |
− | # ''Fantasía'' (1920) | + | # '''''Fantasía''''' (1920) |
− | # ''Fantasia con Variaciones'' (1912) | + | # '''''Fantasia con Variaciones''''' (1912) |
− | # ''Fantasia Con Variaciones'' | + | # '''''Fantasia Con Variaciones''''' |
− | # ''Fascinación'' | + | # '''''Fascinación''''' |
− | # ''Flor Magnetica'' | + | # '''''Flor Magnetica''''' |
− | # ''Gavota Nº 1'' | + | # '''''Gavota Nº 1''''' |
− | # ''Gavota nº2'' (1921) | + | # '''''Gavota nº2''''' (1921) |
− | # ''Introd. y Var. sobre El Carnaval De Venecia'' | + | # '''''Introd. y Var. sobre El Carnaval De Venecia''''' |
− | # ''Introduccion y Tarantel·la'' (1921) | + | # '''''Introduccion y Tarantel·la''''' (1921) |
− | # ''La Bruja misteriosa'' (1909) | + | # '''''La Bruja misteriosa''''' (1909) |
− | # ''La Tramontana'' (1909) | + | # '''''La Tramontana''''' (1909) |
− | # ''Larghetto'' | + | # '''''Larghetto''''' |
− | # ''Melodia Para Contrabajo'' | + | # '''''Melodia Para Contrabajo''''' |
− | # ''Minuetto'' (1922) | + | # '''''Minuetto''''' (1922) |
− | # ''Movimiento Atomico'' | + | # '''''Movimiento Atomico''''' |
− | # ''Nocturno'' (1950) | + | # '''''Nocturno''''' (1950) |
− | # ''Recuerdo de Londres'' (1914) | + | # '''''Recuerdo de Londres''''' (1914) |
− | # ''Reverie'' (1951) | + | # '''''Reverie''''' (1951) |
− | # ''Romanza'' | + | # '''''Romanza''''' |
− | # ''Serenta nº 1'' | + | # '''''Serenta nº 1''''' |
− | # ''Serenata nº 2'' (1942) | + | # '''''Serenata nº 2''''' (1942) |
− | # ''Somni Bruixenc'' | + | # '''''Somni Bruixenc''''' |
− | # ''Somni Fantastich'' | + | # '''''Somni Fantastich''''' |
− | # ''Suspiros'' (1918) | + | # '''''Suspiros''''' (1918) |
− | # ''Vals de Concierto'' (1919) | + | # '''''Vals de Concierto''''' (1919) |
− | # ''Vals De Concierto nº 1'' | + | # '''''Vals De Concierto nº 1''''' |
− | # ''Vals De Concierto nº 2'' | + | # '''''Vals De Concierto nº 2''''' |
− | # ''Vals obligado de contrabajo'' (1918) | + | # '''''Vals obligado de contrabajo''''' (1918) |
− | # ''Vals obligado de contrabajo'' (1920) | + | # '''''Vals obligado de contrabajo''''' (1920) |
− | # ''Vals para contrabajo'' (1922) | + | # '''''Vals para contrabajo''''' (1922) |
− | # ''Variaciones para Contrabajo'' | + | # '''''Variaciones para Contrabajo''''' |
| | | |
| | | |
Línia 157: |
Línia 157: |
| * '''Catalunya Música''', al programa '''Notes de Clàssica''' [http://www.ivoox.com/ndc-josep-cervera-bret-audios-mp3_rf_1556222_1.html "Recuperant Josep Cervera"], en Pere Andreu Jariod entrevista a Christoph Rahn (1er Contrabaix ce l'OBC i professor de Conservatori de Liceu de Barcelona), James Testi Pibernat (Luthier, Contrabaixista i investigador) i a Carles Cervera Rucabado (Net de Josep Cervera Bret) | | * '''Catalunya Música''', al programa '''Notes de Clàssica''' [http://www.ivoox.com/ndc-josep-cervera-bret-audios-mp3_rf_1556222_1.html "Recuperant Josep Cervera"], en Pere Andreu Jariod entrevista a Christoph Rahn (1er Contrabaix ce l'OBC i professor de Conservatori de Liceu de Barcelona), James Testi Pibernat (Luthier, Contrabaixista i investigador) i a Carles Cervera Rucabado (Net de Josep Cervera Bret) |
| | | |
− | * '''Leon Bosch''', Contrabaixista principal de la Orquesta [http://www.asmf.og "The Academy of Saint Martin-in-the-Fields"], explica les seves impressions respecte de la música de Josep Cervera Bret en aquesta video-entrevista (en anglès) http://youtu.be/rhYldd_RzRk | + | * '''Leon Bosch''', Contrabaixista principal de la Orquesta [http://www.asmf.og "The Academy of Saint Martin-in-the-Fields"], explica les seves impressions respecte de la música de Josep Cervera Bret en aquesta video-entrevista (en anglès) [http://youtu.be/rhYldd_RzRk "Veure la video entrevista"] |
| + | |
| + | * '''BBC Radio 4''' [http://www.bbc.co.uk (www.bbc.co.uk)], el dia 26 de Desembre de 2016 al programa '''Midweek''', Paula McGinley entrevista a Leon Bosch per parlar de la producció musical de Josep Cervera Bret. Escolteu el podcast a l'enllaç següent: [http://www.bbc.co.uk/programmes/b0858kyp "Entrevista a la BBC Radio 4"] |
| <br> | | <br> |
| | | |
Línia 179: |
Línia 181: |
| | | |
| ==Discografia== | | ==Discografia== |
| + | |
| + | * ""JOSEP CERVERA-BRET. The Catalan Virtuoso"". 2014. [http://www.meridian-records.co.uk/ Meridian Records (UK)] |
| + | Intèrpret. LEON BOSCH (Contrabaix solista). SUNG-SUK KANG (Piano), MING-JUNG KIM (Piano)<br> |
| + | [[Fitxer:Catalanvirtuoso.jpg |225px|thumb|dreta|]] |
| + | (1) ELEGÍA. 5:40 <br> |
| + | (2) ROMANZA. 2:50 <br> |
| + | (3) NOCTURNO (1950). 2:28 <br> |
| + | (4) REVERIE. (1951) 2:01 <br> |
| + | (5) BERCEUSE. 2:48 <br> |
| + | (6) RECUERDO DE LONDRES (1914). 8:45 <br> |
| + | (7) CIELO GRIS (1960). 3:03 <br> |
| + | (8) INTRODUCCCIÓN Y TARANTEL·LA (1921). 7:14 <br> |
| + | (9) FASCINACIÓN. 11:13 <br> |
| + | (10) EL CARNAVAL DE VENECIA. 19:55 <br> |
| + | |
| + | Es pot adquirir també a la web de l'intèrpret [http://www.leonbosch.com/shop_product.php?id=898&cat=0 www.leonbosch.com] |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| | | |
| * '''Sonats? Obras para Contrabajo'''. MORALEDA, 2012. | | * '''Sonats? Obras para Contrabajo'''. MORALEDA, 2012. |
− | Intèrprets. Contrabaix: Christoph Rahn. Piano: Daniel Espasa | + | Intèrprets. Contrabaix: Christoph Rahn. Piano: Daniel Espasa<br> |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | (1) CONCERT OBLIGAT/FANTASIA II (Pere Valls)<br> |
| + | (2) KONZERSTÜCK OP 34 (Franz Simandl)<br> |
| + | (3) ELEGIA (Josep Cervera)<br> |
| + | (4) CAPRICCIO DI BRAVURA (Giovanni Botessini)<br> |
| + | |
| + | Disponible també a la web de l'intèrpret [http://www.christophrahn.com www.christophrahn.com] |
| + | |
| + | |
| + | |
| + | |
| | | |
− | (1) CONCERT OBLIGAT/FANTASIA II (Pere Valls)
| |
− | (2) KONZERSTÜCK OP 34 (Franz Simandl)
| |
− | (3) ELEGIA (Josep Cervera)
| |
− | (4) CAPRICCIO DI BRAVURA (Giovanni Botessini)
| |
| | | |
| | | |
Intèrpret. LEON BOSCH (Contrabaix solista). SUNG-SUK KANG (Piano), MING-JUNG KIM (Piano)
Intèrprets. Contrabaix: Christoph Rahn. Piano: Daniel Espasa